Retur & Reklamation
Returer
Vi vet att det ibland inte blir helt rätt vid första försöket – storleken kanske inte passar, färgen känns inte helt rätt eller så har ni helt enkelt ändrat er. Därför har vi nu förbättrat och förenklat vårt retursystem för att ge er en smidigare och mer bekymmersfri upplevelse.
Med vårt nya returflöde registrerar ni enkelt er retur direkt online och får tydliga instruktioner steg för steg. Allt för att ni ska känna er trygga genom hela processen – från första klicket till att returen är behandlad.
Så här fungerar det:
1. Registrera din retur online – Fyll i returformuläret via länken ni fått i ert ordermejl eller direkt på vår hemsida.
2. Få din returetikett – När returen är registrerad får ni en returetikett att skriva ut eller visa digitalt hos ombud.
3. Packa och skicka – Lägg varan i originalförpackningen (eller annat lämpligt emballage), fäst etiketten och lämna in hos valfritt ombud.
4. Returen behandlas – Så snart vi mottagit och hanterat er retur får ni en bekräftelse via mejl.
5. Återbetalning eller byte – Vi återbetalar beloppet eller skickar en ny vara enligt ert önskemål.
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Om varan skadats eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du returrätten.
Återbetalningsskyldighet
Vi ska, om du utnyttjat din returrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.
Reklamation
Om varan eller emballaget är skadat när du får varan, skall detta reklameras direkt till postkassör eller chaufför. Om fel upptäcks efter det att försändelsen öppnats skall detta anmälas till oss inom 3 dagar. Denna anmälan gör du till oss på dagtid under vardagar mellan 10.00 - 18.00 på telefon 08-123 45 67 eller via service@logoipsum.se. Naturligtvis så åtgärdar vi eventuella fel helt kostnadsfritt.
Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida: http://ec.europa.eu/odr